Handelsbetingelser

Her kan du gjøre deg kjent med handelsbetingelsene til Vikine AS som gjelder når du handler i nettbutikken vår.

PRISER

Det er ingen skjulte kostnader knyttet til handel hos Vikine AS og ordren gir full oversikt over alle kostnader ved bestilling, som også utgjør fakturagrunnlaget. Alle priser er oppgitt i norske kroner inkl. merverdiavgift og frakt kostnader.
Vikine AS tar forbehold om eventuelle prisendringer, men prisen kan ikke endres på en ordre du allerede har fått bekreftet. Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og feil priser p.g.a. feil informasjon.

BETALING OG FRIST

Du kan betale med Visa, Mastercard, Kredittkort, Klarna eller Vipps i vår nettbutikk. Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Dersom du ønsker å utsette betalingen eller å betale med faktura kan du hos oss benytte Klarna konto eller Klarna faktura.

Har du spørsmål angående din faktura kontakt Klarna på tlf: 21 01 89 91 eller kontakt deres kundeservice.

TILBUD

Våre tilbud gjelder så langt lageret rekker. Når du har mottatt betalingsbekreftelse per epost er kjøpet gjennomført.

NYHETSBREV

Vikine AS ønsker å sende deg jevnlige nyhetsbrev pr e-post med produktanbefalinger, tilbudsprodukter, produktnyheter m.m. Du kan når som helst melde deg av tjenesten ved å klikke nederst på tilsendte nyhetsbrev.

ANGRERETT OG ANGREFRIST

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. For kjøp i nettbutikken har du ifølge angrerettloven 14 dagers angrefrist fra det tidspunktet du mottar varen. Fristen er å anse som overholdt dersom kunden har gitt oss beskjed innen fristens utløp.

Dersom du ønsker å benytte deg av angrefristen:

  • Du må informere oss at du angrer. Beskjeden skal sendes via e-post til post@vikine.no. I e-posten må navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returen gjelder for stå tydelig og klart.
  • Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (14 dager).
  • Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket inn og i originalemballasje. Produktet må være i salgbar stand.
  • På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.

Angrett gjelder ikke produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker, og der forseglingen er blitt brutt av deg. For mer informasjon angrerettloven, se her.

VARENE SENDES TILBAKE TIL:

Vikine AS
Botteråsveien 10B
4848 Arendal

Vennligst ikke send returpakker i oppkrav. Disse vil ikke bli innløst.

REKLAMASJON

Hvis en vare fra oss skulle ha feil eller mangler kan du ha krav på at feilen blir rettet, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet. Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare. Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget. Vi krever skriftlig reklamasjon til post@vikine.no. Du vil mottta svar på at reklamasjonen er mottatt. Reklamasjon på forsendelse, ekspedering m.v. må skje innen fem virkedager etter mottak. Vi vil gi deg en skriftlig tilbakemelding på reklamasjonen i løpet av tre til fem dager. Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer her.

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no

FRAKT OG OMKOSTNINGER

Vi bruker ProFrakt som gir Vikine AS flere valgmuligheter når varen skal sendes til deg. Vikine har alle alle priser inkludert frakt. 

LEVERING

Varer sendes fortløpende, og i løpet av 0-2 virkedager etter at ordren er lagt inn. (Forbehold om at det i enkelte tidsperioder vil det ta noe lengere tid). Vikine AS leverer kun til postadresser i Norge. Vi forsøker altid så langt det er mulig å sende samme dag som bestillingen er mottatt. 

Varene blir levert med Postnord eller Bring til din postekasse. Normal leveranse tid er normalt mellom 2 og 5 virkerdager, avhengig av hvor man bor i landet.

Ved helligdager må det beregnes noe lengre leveringstid enn normalt. Vi vil forsøke å levere hele bestillingen samlet. Dersom dette ikke er mulig vil vi ettersende resten uten kostnad for deg.

 

ANSVARSBEGRENSING

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet.Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren. Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.

 

PRODUKTINFORMASJON

Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i nettbutikken samt utsolgte produkter ved bestillingstidspunkt. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det nøyaktige utseendet til produktene da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.

 

SPORING AV PAKKER

Du kan spore alle pakker vi sender gjennom Bring sine sporingssider:
https://sporing.bring.no/sporing/

Har du spørsmål eller trenger hjelp rundt din bestilling? kontakt oss på post@vikine.no , eller ringe oss på +47 411 35 225